Οι απαιτήσεις αντιστάθμισης θα υπολογίζονται ως εξής:
α) Από το 2021 έως το 2029 θα εφαρμοστεί μια 100% τομεακή προσέγγιση (και 0% ατομική προσέγγιση). Αυτό ισχύει για την πιλοτική φάση και την πρώτη φάση καθώς και για την πρώτη περίοδο συμμόρφωσης της δεύτερης φάσης.
β) Κατά τη δεύτερη περίοδο συμμόρφωσης της δεύτερης φάσης (2030 έως 2032) τουλάχιστον το 20 % των απαιτήσεων αντιστάθμισης θα υπολογίζεται σύμφωνα με την «ατομική προσέγγιση».
Από το 2033 έως το 2035, τουλάχιστον το 70% των απαιτήσεων αντιστάθμισης θα υπολογίζονται σύμφωνα με τον «ατομικό παράγοντα ανάπτυξης».
Για κάθε περίοδο συμμόρφωσης, η Αρμόδια Αρχή (ΑΠΑ) θα συνοψίζει τις απαιτήσεις αντιστάθμισης για κάθε έτος εντός αυτής της περιόδου συμμόρφωσης και το αποτέλεσμα θα είναι η συνολική απαίτηση αντιστάθμισης του αερομεταφορέα για τη συγκεκριμένη περίοδο συμμόρφωσης.
Το παρακάτω σχήμα περιγράφει τον υπολογισμό των απαιτήσεων αντιστάθμισης ενός φορέα εκμετάλλευσης αεροσκαφών.