passengers

Ακύρωση Πτήσης

Ως ακύρωση πτήσης ορίζεται η μη πραγματοποίηση προγραμματισμένης πτήσης για την οποία υπήρχε τουλάχιστο μια (1) κράτηση θέσης.

Εάν η πτήση σας ακυρωθεί δικαιούσθε:

Επιλογή μεταξύ:

  • Επιστροφής εντός επτά (7) ημερών του αντιτίμου του εισιτηρίου κατά το μέρος που δεν χρησιμοποιήθηκε ή ακόμη και για το μέρος που χρησιμοποιήθηκε εφόσον η πτήση δεν εξυπηρετεί πλέον κανέναν σκοπό ή    
  • Εναλλακτικής πτήσης στον τελικό προορισμό το συντομότερο δυνατό ή
  • Εναλλακτικής πτήσης στον τελικό προορισμό άλλη μέρα που να σας εξυπηρετεί, εφόσον υπάρχουν θέσεις

ΚΑΙ

Παροχή φροντίδας ως ακολούθως:

  • γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα του χρόνου αναμονής
  • δύο τηλεφωνήματα, τέλεξ ή φαξ ή μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
  • διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο και μεταφορά μεταξύ αερολιμένα και καταλύματος (ξενοδοχείου ή άλλου), εάν  πρόκειται το ταξίδι να πραγματοποιηθεί τουλάχιστον την επόμενη ημέρα

ΚΑΙ

  • Αποζημίωση  ως ακολούθως:

  • για πτήσεις μικρής απόστασης (ως 1500 χλμ): 250 ευρώ
  • για πτήσεις μεσαίας απόστασης (από 1500 ως 3500 χλμ και ενδοκοινοτικές άνω των 1500 χλμ): 400 ευρώ
  • για πτήσεις μεγάλης απόστασης (άνω των 3500 χλμ ή μη ενδοκοινοτικές): 600 ευρώ

(!) Η παραπάνω αποζημίωση μπορεί να μειωθεί κατά 50 %, εάν η αεροπορική εταιρεία σας προσφέρει μεταφορά µε άλλη πτήση, η οποία σε σχέση με την αρχική πτήση για την οποία είχατε κάνει κράτηση, φτάνει στον τελικό προορισμό:

  • Μέχρι δύο (2) ώρες αργότερα για όλες τις πτήσεις έως 1 500 χιλιομέτρων ή
  • Μέχρι τρεις (3) ώρες αργότερα προκειμένου για όλες τις ενδοκοινοτικές πτήσεις άνω των 1 500 χιλιομέτρων και για όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ 1 500 και 3 500 χιλιομέτρων ή
  • Μέχρι τέσσερις (4) ώρες αργότερα προκειμένου για όλες τις πτήσεις που δεν εμπίπτουν στα στοιχεία α) ή β)

Σε ποιες περιπτώσεις ΔΕΝ δικαιούστε αποζημίωση;

Το δικαίωμά σας  σε αποζημίωση για την ακύρωση πτήσης είναι συνάρτηση του χρόνου κατά τον οποίο πληροφορηθήκατε την ακύρωση, αλλά και των εναλλακτικών πτήσεων που σας προσφέρθηκαν τότε.

Συγκεκριμένα δεν δικαιούστε αποζημίωση εάν:

α. έχετε πληροφορηθεί την ακύρωση τουλάχιστον δύο (2) εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης

ή

β. έχετε πληροφορηθεί την ακύρωση μία (1) έως δύο (2) εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης

και

σας προσέφεραν μεταφορά με εναλλακτική πτήση με:

  • αναχώρηση  το πολύ  δύο ώρες νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και
  • άφιξη στον τελικό σας προορισμό το πολύ τέσσερις ώρες αργότερα από την προγραμματισμένη ώρα άφιξης,

Εννοείται ότι αν η προσφερόμενη εναλλακτική πτήση είναι εκτός αυτών των χρονικών ορίων δικαιούστε αποζημίωση.

ή

γ. έχετε πληροφορηθεί την ακύρωση λιγότερο μία (1) βδομάδα πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης

και

σας προσέφεραν μεταφορά με εναλλακτική πτήση με:

  • αναχώρηση  το πολύ  μία ώρα νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και
  • άφιξη στον τελικό σας προορισμό το πολύ δυο ώρες αργότερα από την προγραμματισμένη ώρα άφιξης

Εννοείται ότι αν η προσφερόμενη εναλλακτική πτήση είναι εκτός αυτών των χρονικών ορίων δικαιούστε αποζημίωση.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Ο πραγματικός αερομεταφορέας δεν υποχρεούται να πληρώσει αποζημίωση  αν μπορεί να αποδείξει ότι η ακύρωση έχει προκληθεί από έκτακτες περιστάσεις οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμη και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα.

SHARE