passengers

Δικαιώματα Επιβατών βάσει 261

Με γνώμονα την προάσπιση των Δικαιωμάτων των Επιβατών που ταξιδεύουν αεροπορικώς, η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), ήδη από το  2004, έχει θεσπίσει  κοινούς κανόνες  αποζημίωσης και παροχής βοήθειας σε περιπτώσεις αναστάτωσης του ταξιδιού σας λόγω:

Πρόκειται για τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 261/2004,

που παρέχει αναλυτικές οδηγίες  σχετικά με τα δικαιώματά σας ως επιβάτες ή αλλιώς τις υποχρεώσεις των αεροπορικών εταιριών σε κάθε μια από τις παραπάνω περιπτώσεις.

Για τα δικαιώματα σας όταν πρόκειται να ταξιδέψετε αεροπορικώς μπορείτε  να ενημερωθείτε επίσης μέσα από τα ειδικά έντυπα ή τις ηλεκτρονικές ειδοποιήσεις που υπάρχουν στις θυρίδες ελέγχου εισιτηρίων στα αεροδρόμια καθώς και μέσω διαδικτύου. 

Ακόμη, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να σας γνωστοποιήσει εγγράφως τα δικαιώματα σας σε κάθε περίπτωση άρνησης επιβίβασης, ακύρωσης πτήσης, ή καθυστέρησης πτήσης.

Είναι καλό να γνωρίζετε ότι σε περίπτωση αναστάτωσης του ταξιδιού  των ατόμων μειωμένης κινητικότητας και των τυχόν συνοδών τους καθώς και των ασυνόδευτων παιδιών, οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να εξυπηρετήσουν τα άτομα αυτά κατά προτεραιότητα και να τους παρέχουν φροντίδα το συντομότερο δυνατό.

Κάθε χώρα της ΕΕ έχει ορίσει έναν εθνικό φορέα ως αρμόδιο για την εφαρμογή των προβλέψεων του ΕΚ 261/2004. Πλήρη λίστα των αρμόδιων φορέων για κάθε χώρα της ΕΕ μπορείτε να  αναζητήσετε στην παρακάτω διεύθυνση: https://transport.ec.europa.eu/transport-themes/passenger-rights/national-enforcement-bodies-neb_en

Στην Ελλάδα αρμόδιος φορέας για την εφαρμογή του ΕΚ 261/2004 είναι η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και συγκεκριμένα το Τμήμα Δικαιωμάτων Επιβατών.

Μπορείτε λοιπόν να απευθύνεστε στους αρμόδιους εθνικούς φορείς των χωρών της ΕΕ κάθε φορά που δεν λάβατε την αποζημίωση ή την παροχή βοήθειας ή την φροντίδα που προβλέπει ο Κανονισμός, εφόσον  η πτήση σας ακυρώθηκε, καθυστέρησε πολύ ή σας αρνήθηκαν την επιβίβαση,  υποβάλλοντας μια καταγγελία.

Αποτέλεσμα εικόνας για delayed flights

Είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι σε περίπτωση παραβίασης των δικαιωμάτων σας, θα πρέπει πρώτα να στραφείτε στην αεροπορική σας εταιρία, συμπληρώνοντας και αποστέλλοντας το σχετικό  έντυπο της ΕΕ. Καταγγελία στους αρμόδιους φορείς μπορείτε να υποβάλλετε σε περίπτωση που η εταιρεία δεν αποκριθεί μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα ή θεωρείτε ότι δεν συμφωνείτε με τον τρόπο αντιμετώπισης του αιτήματος σας. 

Ποιους επιβάτες καλύπτει ο κανονισμός

Ο Κανονισμός καλύπτει όλους τους επιβάτες που αναχωρούν από αερολιμένες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).

Επίσης καλύπτει τους  επιβάτες που αναχωρούν από τρίτες χώρες εφόσον οι πτήσεις τους:

  • έχουν προορισμό αερολιμένες χωρών της ΕΕ και
  • διεξάγονται από αεροπορική εταιρεία που έχει αδειοδοτηθεί από χώρα της ΕΕ

με την προϋπόθεση ότι δεν έχουν λάβει άλλη αποζημίωση ή βοήθεια από την τρίτη χώρα.

Ποιους επιβάτες δεν καλύπτει ο κανονισμός

Η αεροπορική εταιρεία δεν υποχρεούται σε καταβολή αποζημίωσης ή παροχή βοήθειας σε περίπτωση που ο επιβάτης: 

  • ταξιδεύει δωρεάν ή με μειωμένο ναύλο που δεν είναι διαθέσιμος στο ευρύ κοινό
  • δεν έχει επιβεβαιωμένη κράτηση
  • δεν έφτασε  στην πύλη επιβίβασης την ενδεδειγμένη ώρα
  • δεν έχει τα κατάλληλα ταξιδιωτικά έγγραφα (visa κλπ)
  • εγείρει θέματα ασφάλειας για την αεροπορική εταιρεία

SHARE