Ποιος πρέπει να αναφέρει στην Α.Π.Α.;

Όλοι οι οργανισμοί για τους οποίους η Αρμόδια Αρχή είναι η Α.Π.Α. σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2018/1139, τους Εφαρμοστικούς Κανονισμούς του και τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 376/2014.

Οποιοσδήποτε οργανισμός μπορεί να αναφέρει στην Α.Π.Α. και σε εθελοντική βάση.

Οργανισμοί για υποχρεωτική αναφορά περιστατικών

    • χειριστές αεροπλάνων ή ελικοπτέρων που είναι εξουσιοδοτημένοι να εκτελούν εμπορικές αεροπορικές μεταφορές,
    • κάτοχοι έγκρισης φορέα παραγωγής που έχει εκδοθεί βάσει του Ευρωπαϊκού Κανονισμού (ΕΕ) 748/2012
    • οργανισμοί εγκεκριμένοι βάσει του Ευρωπαϊκού Κανονισμού (ΕΕ) 1321/2014 Μέρος 145,
    • οργανισμοί εγκεκριμένοι βάσει του Ευρωπαϊκού Κανονισμού (ΕΕ) 1321/2014, Μέρος CAO και ανεξάρτητοι (standalone) Μέρος CAMO,
    • εγκεκριμένοι Εκπαιδευτικοί Οργανισμοί που έχουν εγκριθεί βάσει του Ευρωπαϊκού Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1178/2011,
    • πάροχοι υπηρεσιών αεροναυτιλίας,
    • φορείς εκμετάλλευσης πιστοποιημένων αεροδρομίων,
    • φορείς επίγειας εξυπηρέτησης,
    • φορείς διαχείρισης αεροδρομίων, πιστοποιημένων ελικοδρόμων και πιστοποιημένων υδάτινων αεροδρομίων,
    • δηλωμένοι εκπαιδευτικοί οργανισμοί και
    • Γενική Αεροπορία.

(Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις αρμοδιότητες αναφοράς των οργανισμών μπορείτε να βρείτε στον πίνακα αναφοράς ευθυνών που συντάσσεται από την EASA. Σημειώνεται ότι ο παραπάνω πίνακας δείχνει επίσης οργανισμούς (στην αριστερή μεριά) που έχουν εγκριθεί από την EASA και οργανισμούς εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης (στην δεξιά μεριά)).

Φυσικά πρόσωπα

Σύμφωνα με το άρθρο 4 (6) του ΕΕ 376/2014, τα ακόλουθα φυσικά πρόσωπα αναφέρουν τα περιστατικά μέσω του συστήματος που έχει θεσπίσει ο οργανισμός στον οποίο εργάζεται, έχει συνάψει σύμβαση ή χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες του οργανισμού ή, ελλείψει αυτού, μέσω του συστήματος που έχει θεσπίσει το Κράτος Μέλος της ίδρυσης του οργανισμού τους ή από το κράτος που εξέδωσε, επικύρωσε ή μετέτρεψε την άδεια χειριστή ή μέσω του συστήματος που έχει θεσπιστεί από την EASA (ECCAIRS2):

(α)   ο κυβερνήτης αεροσκάφους, ή, όταν αυτός αδυνατεί να αναφέρει το περιστατικό, το ιεραρχικώς επόμενο μέλος του πληρώματος αεροσκάφους νηολογημένου στην Ένωση ή αεροσκάφους νηολογημένου εκτός της Ένωσης το οποίο όμως χρησιμοποιείται από φορέα εκμετάλλευσης του οποίου την εποπτεία έχει κράτος μέλος, ή φορέα εκμετάλλευσης εγκατεστημένο στην Ένωση·

(β)   πρόσωπο που συμμετέχει στο σχεδιασμό, κατασκευή, συνεχή αξιοπλοΐα, παρακολούθηση, συντήρηση ή τροποποίηση αεροσκάφους, εξαρτήματος ή τμήματός του, υπό την εποπτεία κράτους μέλους ή του Οργανισμού·

(γ)    πρόσωπο που υπογράφει πιστοποιητικό επιθεώρησης αξιοπλοΐας ή διάθεσης σε λειτουργία αεροσκάφους, εξαρτήματος ή τμήματος αυτού, υπό την εποπτεία κράτους μέλους ή του Οργανισμού·

(δ)   πρόσωπο που εκτελεί καθήκον για το οποίο απαιτείται να είναι εξουσιοδοτημένο από κράτος μέλος ως μέλος του προσωπικού παρόχου υπηρεσιών στον τομέα της αεροπλοΐας, επιφορτισμένο με ευθύνες περί αεροναυτιλιακών υπηρεσιών ή ως αξιωματικός πληροφόρησης πτήσης·

(ε)    πρόσωπο που εκτελεί καθήκον σχετικό με τη διαχείριση της ασφάλειας αεροδρομίου για το οποίο εφαρμόζεται ο κανονισμός (EΚ) αριθ. 1008/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου·

(στ) πρόσωπο που εκτελεί καθήκον συνδεόμενο με την εγκατάσταση, τροποποίηση, συντήρηση, επισκευή, γενική επισκευή, τον έλεγχο της πτήσης ή την επιθεώρηση των εγκαταστάσεων αεροναυτιλίας υπό την εποπτεία κράτους μέλους·

(ζ)    πρόσωπο που εκτελεί καθήκον συνδεόμενο με την επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκάφους, στην οποία περιλαμβάνονται η τροφοδοσία με καύσιμα, η συντήρηση, η σύνταξη φορτωτικής, η φόρτωση, η αποπάγωση και η ρυμούλκηση σε αεροδρόμιο που καλύπτεται από τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1008/2008.

SHARE