Εξαιρέσεις των φορέων εκμετάλλευσης σύμφωνα με το σημείο (j) του Παραρτήματος 1 της Οδηγίας ΣΕΔΕ της ΕΕ (“de minimis”)

Δύο προϋποθέσεις πρέπει να πληρούνται προκειμένου ένας φορέας εκμετάλλευσης αεροσκαφών να επωφεληθεί από την εξαίρεση «de minimis» σύμφωνα με την υποπαράγραφο (j) του Παραρτήματος I της Οδηγίας ΣΕΔΕ της ΕΕ (EU ETS):

• ο φορέας να είναι εμπορικός αερομεταφορέας. ΚΑΙ

• να έχει εκτελέσει λιγότερες από 243 πτήσεις ανά διαδοχική περίοδο τεσσάρων μηνών (Ιανουάριος-Απρ., Μάιος-Αύγουστος, Σεπ-Δεκέμβριος) ή να έχει εκπέμψει λιγότερους από 10.000 τόνους CO2 ετησίως.

Εάν πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις, ο πιο πιθανός λόγος συμπερίληψης στον κατάλογο είναι ότι για τις τρέχουσες λειτουργίες του το EUROCONTROL δεν διατηρεί ολοκληρωμένα αρχεία σχετικά με τα AOC για όλους τους αερομεταφορείς που πετούν στην ΕΕ. Ως αποτέλεσμα, to EUROCONTROL ενδέχεται να μην είναι ενήμερο σχετικά με την εμπορική κατάσταση συγκεκριμένων φορέων εκμετάλλευσης (όπως ορίζεται στο άρθρο 3 της Οδηγίας ΣΕΔΕ της ΕΕ (EU ETS)). Όταν αυτές οι πληροφορίες AOC λείπουν, ο αερομεταφορέας θεωρείται ως μη εμπορικός αερομεταφορέας.

Ένας αερομεταφορέας μπορεί επίσης να συμπεριληφθεί στον κατάλογο επειδή η τελευταία παραπάνω προϋπόθεση δεν ικανοποιείται. Αυτό σημαίνει ότι σύμφωνα με τις πληροφορίες εναέριας κυκλοφορίας του EUROCONTROL και τις εκτιμήσεις εκπομπών CO2 που παράγονται από το EUROCONTROL, σε οποιοδήποτε από τα έτη μετά το 2006 πληρούνταν και οι δύο ακόλουθες προϋποθέσεις:

• σε ένα από αυτά τα χρόνια, οι ετήσιες εκπομπές CO2 εκτιμήθηκαν πάνω από 10.000 τόνους και

• τουλάχιστον σε μία από τις τετραμηνιαίες περιόδους Ιαν-Απρ., Μάιος-Αύγουστος ή Σεπτ-Δεκ του ίδιου έτους ο αερομεταφορέας πραγματοποίησε τουλάχιστον 243 πτήσεις

SHARE